Lär känna
medlemsförmåner
och utnyttja dom
Har du problem med inloggning till fackförbundets elektroniska medlemstjänster? Följande anvisningar kan kanske hjälpa dig.
Kontrollera först att du har skrivit rätt användarnamnet (=ditt medlemsnummer) och lösenordet. OBS! Om du redan har beställt ett nytt lösenord, skriv bokstäverna av det nya beställda lösenordet på samma sätt som det står på meddelandet du har fått. Du kan beställa ett nytt lösenord om du har glömt det eller om det inte verkar fungera.
Orsaken för detta är kanske att e-postadressen i medlemsregistret inte är rätt. Att beställa ett nytt lösenord lyckas endast om e-postadressen har sparats in i tjänsten. Därför lönar det sig att spara adressen redan på den första gången man använder tjänsten.
Om du inte får ett nytt lösenord som du har beställt, kontakta fackförbundet tarja.kansakangas(at) pau.fi eller katja.johansson(at)pau.fi.
När du får ett nytt lösenord, lägg märke till att STORA och små bokstäver har betydelse. Ibland till exempel nollar och bokstäver O är svåra att skiljas från varandra. Således skriv det nya lösenordet exakt i samma form som du har fått det.
Inloggning fungerar endast för medlemmar vars medlemskap är giltigt. Fackförbundet har rätten till att avskeda medlemmar som inte har betalat medlemskapsavgifter för en lång tid. Ibland kan orsaken till problem vid inloggningen vara att det saknas medlemsavgifter. Kontakta fackförbundet så vi avtalar med dig hur medlemsavgifter och medlemskap kan bli giltiga igen.
Uppdaterad 1.6.2020