Lär känna
medlemsförmåner
och utnyttja dom
PAU medlemmar har möjlighet att beställa gratis utöver den traditionella plastkorten en mobil medlemskort, som fungerar också som reseförsäkringskort.
Med kortapplikationen kan man hitta medlemsförmånen lätt och snabbt. Mobilkorten fungerar i mobiltelefoner med iOS, Android ja Windows Phone -operativsystem.
Beställ mobilkorten här
När PAU har skickat dig mobilmedlemskorten, kommer du att få ett sms: ”PAU har skickat dig en mobilkort. Du kan ladda den (länken till app-butiken). Din aktiveringskod är (XXXXXXX)."
Beroende på din telefonens operativsystem för länken dig till den rätta app-butiken. Ta vara på din aktiveringskod och använd den när du öppnar Lompakko-appen (”Plånbok”) för första gången. I början frågar Lompakko-appen din e-postadress för ”Återställande” -funktionen så att du kan senare ladda appen i din nya telefon om din telefon eller nummer förändras.
PAU medlemskorten laddas automatiskt när du har installerat Lompakko-appen i din mobil. Reseförsäkringskorten från If syns på baksidan av mobilkorten.
Till PAU-korten kan också skickas information om nya medlemsförmåner och erbjudanden liksom meddelande för medlemmar. Du har också möjlighet att använda karta servicen.
Tillåt appen att se din position. Leverantören för PAU:s plast- och mobilmedlemkorten är CardPlus Oy.
LOMPAKKO® är en mobilapp dit individuella medlems-, stamkund- eller presentkorten kan skickas.
Med vilka operativsystem fungerar appen?
Lompakko® appen fungerar i mobiler som använder iOS, Android ja Windows Phone -operativsystem. Symbian -operativsystemet stöds tyvärr inte längre.
Hur kan jag i framtiden får rabatt på bränsle på Teboil?
Mobilkortet är utöver det traditionella plastkortet ett nytt sätt att använda kort. På bensinstationen måste man fortfarande använda det traditionella kortet för att få rabatten.
Jag har laddat ner Lompakko från app-butiken, men jag kan inte få kortet dit, för att appen ber om aktiveringskod, som jag inte har?
Man kan motta kortet i appen först när PAU har skickat den till medlemmen. På det är sättet kan man säkerställa att kortet är ”äkta”.
Jag har bytt min mobil. Hur kan jag få mina kort i Lompakko flyttade till min nya mobil?
Du kan använda Lompakkos ”Återställande” -funktion för att returnera dina gamla kort. ”Återställande” -funktionen måste aktiveras redan i den gamla mobilen för att den skulle funka i den nya.
”Återställande” -funktion vill ha min e-postadress när jag vill aktivera den. Vad används den här informationen för?
När du byter mobil eller ditt nummer, skickar ”Återställande” -funktionen en ny aktiveringskod till e-postadressen som du har givit. Ingen information ges till tredje parter.
Varför skickar ”Återställande” -funktionen en bekräftningskod både per sms och epost och behöver man sätta in båda bekräftningskoden in den nya mobilen?
Båda bekräftningskoden måste matas in i mobilen för att korten kan återsändas till den nya mobilen. E-posten identifierar användaren och sms:n fastställer numret autenticitet.
Jag äger inte en smarttelefon. Vad kan jag göra?
I det fallet kan man inte ta Lompakko®–appen i bruk. Du behöver inte bry om mejlet och radera den. Du har ändå fortfarande det traditionella plastkortet som du kan använda.
Är det en bra ide att ladda kortet på mobilen som arbetsgivaren äger och jag använder? Vad händer med kortet om anställningsförhållandet slutar och jag måste ge tillbaka min mobil?
När man tar kortet i bruk, ber appen att registrera en e-postadress för återställandet av kortet. Om du sätter in din personliga e-postadress, kan du senare återställa kortet i en ny mobil. Du kan alltså inte vara rädd att ta kortet i bruk i arbetsmobilen.
Jag upptäckte att jag har gett fel nummer. Hur kan ja få kortet till rätt nummer?
Kontakta medlemsservicesekreteraren Vuokko Malinen, vuokko.malinen(at)pau.fi, tel. 040 821 5832 och be henne att skicka ett nytt kort till det nya numret.
Jag är utomlands och har inte mobilen på. Kan jag få länken och koden per e-post?
Tyvärr är det inte möjligt. Aktiveringskoden kan skickas endast per sms. Du kan beställa mobilmedlemskortet när du är tillbaka i Finland och igen använder din mobil.
Jag bor utomlands och fick en länk per sms för att ladda kortet. Men jag kan inte hitta appen i app-butiken?
Se till, att din mobil är har satts till finsk app-butik och inte till nån motsvarande utländsk app-butik.
Varför har jag inte fått ett sms även om den har beställts för mig?
Kom ihåg, att vi inte kan garantera 100% leveranspålitighet för skälen oberoende av oss, som kan vara tex: